Welkomsttekst in laten spreken
Heeft u een Siemens telefoon centrale, iets van KPN telefonie , CISCO, of gebruikt u een fijne VOIP oplossing voor uw telefooncentrale… Een goede telefoonstem voor het inspreken van uw welkomsttekst of telefooncentrale is onmisbaar!
Een kleine investering maakt dat u een professionele indruk maakt op uw klanten aan de telefoon. De telefoon is vaak een eerste kennismaking. Een vriendelijke stem (zakelijk waar nodig) die uw klant dan verwelkomt is gewenst.
Telefooncentrale inspreken – de praktijk
Ik ben de stem van de telefooncentrale van Allianz global assistance. Dit bedrijf biedt wereldwijde hulpverlening. Heb je autopech in het buitenland, of zit je in een lastige medische situatie, dan bel je Allianz. ‘Onder’ Allianz hangen nog een heel aantal bedrijven. Pechhulp diensten, verzekeringsmaatschappijen, medische diensten, facilitaire service… Als je bij 1 van deze bedrijven / diensten aangesloten bent, of verzekerd bent, heb je mijn stem vast eens gehoord wanneer je hulp nodig had. Als welkomsttekst of in een telefoonmenu. Het is bij deze opdrachtgever belangrijk dat de mensen een warme, menselijke en vooral rustgevende stem te horen krijgen. Ze bellen immers als ze hulp nodig hebben! Rustig inspreken dus, niet te snel (want de situatie van de beller kan lastig zijn), en duidelijk articuleren. Als je uit het buitenland belt kan de verbinding soms minder goed zijn, met name vanaf andere continenten.
Hip en jong
Hoe anders is dat bij de kappers keten rob Peetoom. Als je hen belt, hoor je ook de telefoonstem van eLine voice over. ‘Welkom bij Rob Peetoom hair en make-up Amsterdam. Onze openingstijden zijn…. Heeft u een ogenblikje geduld dan staan wij u zo te woord. “
Deze kapper en make up studio heeft mijn stem gekozen omdat ze een vrouwelijke, jeugdige, vriendelijke en enthousiaste stem wilden. Een stem van een dame die ook klant bij hen had kunnen zijn, bij wijze van spreken.
goed verstaanbaar
Voor het Radboud ziekenhuis in Nijmegen spreek ik juist vrij langzaam, en wederom zeer duidelijk in. Er bellen veel oudere mensen voor afspraken, uitslagen en testen, en die moeten goed kunnen begrijpen wat er in een telefoonmenu allemaal voorbij komt. Rustig hun keuze kunnen maken en zich niet opgejaagd voelen.
Welkomsttekst inspreken voor voicemail
Naast de ‘grotere bedrijven zoals hierboven genoemd spreek ik ook voor kleine bedrijven, MKB, en zelfs particulieren voicemails in. Een welkomsttekst inspreken kost bijna niks, met een groot resultaat! Erg profi, zelfs als eenmanszaak, als je een goede voicemail hebt. Op voicemailinspreken.nl kan je teksten kiezen en na betaling krijg je de file meteen opgestuurd! Het kan ook gewoon via deze site natuurlijk.
Accenten, en intonatie
U wilt uw klant uit Maastricht niet afschrikken met een zwaar Fries accent, of die Rotterdamse businessman verwelkom met een zeer hoorbare Amsterdamse tongval.Dan liever accentloos.
Het accent is natuurlijk niet het enige wat telt bij een indruk maken met de stem die uw bedrijf vertegenwoordigt. Stel u duidelijk voor, een goede articulatie is hierbij essentieel. En ook: intonatie!
top telefoon teksten
Ik geef graag advies voor telefoonteksten. Ik zie zoveel tekst voor bij komen, en weet inmiddels wat werkt, en wat niet. Zie de mailtjes graag tegemoet.
Ciao! –ik bedoel- “ Dankuwel, wij hopen u
spoedig weer van dienst te mogen zijn. Toets een 1 als u een bericht achter wilt laten, of toets een 9 om terug te keren naar het hoofdmenu.”,