Dit si een voorbeeld van een bedrijfsfilm ingesproken door eLine voice over. Een corporate video, ofwel bedrijfsfilm, is vaak bestemd voor een specifiek doel in een bedrijfs-of B2B-omgeving. Ze dient om te worden bekeken door een specifieke doelgroep. Het kunnen promotionele video’s en films zijn, explanimation, trainingsvideo’s en informatie films of promo’s.Het realiseren van een bedrijfsfilm is vaak de verantwoordelijkheid van een bedrijfsmarketing of corporate communicatie manager. Voorbeelden van bedrijsfilms en promo’s zijn films over opleiding en veiligheid van het personeel, promotie / merk films (branding) en verdekte reclame, informatie.
Het tijdsbestek en de omvang van een bedrijfs video kan sterk variëren. Sommige video’s kunnen in een dag gemaakt, andere nemen maanden tijd in beslag.
Het plaatsen van video op een website verbetert kwaliteit van het verkeer van zoekmachines zoals Google, Yahoo en YouTube. Onderzoek heeft aangetoond dat een online video vijftig keer meer kans heeft op de voorpagina van Google dan tekst webpagina’s. Ook wordt de tijd dat de gebruiker op de site blijft veel langer.
Het maken van een bedrijfsvideo kent de volgende fasen:
Pre-productie, planning, script schrijven en storyboards, budgetbepaling.
Video productie,plaatsbepaling en filmen met een cameraploeg en regisseur. Dit kan ook andere elementen, zoals acteurs en presentatoren, bevatten.
Postproductie en videobewerking – de gefilmde (live action) beelden worden vervolgens bewerkt. Dit omvat ook het opnemen van de audio en voice-over, het toevoegen van afbeeldingen, het samenstellen van een soundtrack, en eventuele 2D/3D animatie.
Deze film is gene echte explanimation. Volgens schepnet: Een explanimation is een korte video waarin een complexe boodschap op een eenvoudige en extreem beeldende manier uitgelegd wordt door middel van animaties en vaak een begeleidende voice-over. Een explanimation maakt een onderwerp inzichtelijk en kan de drempel om actie te ondernemen voor een gebruiker drastisch verlagen, met hogere conversies tot gevolg. Een explanimation kan als alleenstaande content worden verspreid over diverse kanalen vanuit een duidelijke social media strategie of als onderdeel van een grotere social media campagne of actie. Een explanimation is zeer geschikt als instructievideo of ter ondersteuning bij een productpresentatie. Zie het als de infographic onder de video’s. video voor AnylinQ van Creatieve koppen.