Telefooncentrale
Het gaat goed. Het bedrijf groeit, er komen steeds meer klanten. Wellicht ben is er al uitgebreid naar meerdere afdelingen. Met deze groei gaat de telefoon vaker. Te vaak eigenlijk, om alle klanten persoonlijk te woord te staan. Het wordt tijd voor een telefooncentrale.
Welke telefooncentrale
Maar hoe? Waar begin je? Waarschijnlijk is er iemand die ondersteunt met het technische / ICT gedeelte van het bedrijf. Dit is waar je deze vraag in eerste instantie neer kan leggen. Wellicht is dit al een aanbieder van telefoon oplossingen. Dan is het zo geregeld. Heb je deze keuze niet, dan ga je op zoek naar iemand die hier mee kan helpen.
VOIP – digitale telefonie
Waar er vroeger ‘kastjes’ op kantoren stonden die alle telefoon lijnen letterlijk ‘in de goede banen’ leidden, gebeurt dat nu natuurlijk digitaal. In plaats van de analoge tastbare telefooncentrale draait het systeem op een server, met bijbehorende software. Er zijn een aantal softwarepakketten die hier het meest voor gebruikt worden, en waarschijnlijk ook het stabielst zijn. Deze pakketten draaien op een server, en maken gebruik van het Voice over internet protocol (VOIP). Soms wordt dit internet telefonie genoemd, of ‘digitaal bellen’. Het is een andere manier van transport van data (in dit geval telefoonaudio) dan bijvoorbeeld GSM of een vaste telefoonlijn, waarmee je niet over internet belt.
Eindeloze mogelijkheden
Waar je met een vast lijn of ouderwetse telefooncentrale wat beperkingen hebt, zijn hier de mogelijkheden bijna eindeloos. Je kan de centrale zo uitgebreid maken als je wilt, je kan bijna ongelimiteerd externe verbindingen maken met mobiele of vaste nummers, doorschakelen naar antwoordapparaten of voicemails. Je kan de gesprekken opnemen (wel even zeggen tegen de beller!) en archiveren.
De stem als visitekaartje
Als iemand uw bedrijf belt, is de eerste stem die uw klant hoort uw visitekaartje. De klant komt dan binnen in uw telefooncentrale of voicemail, en het is belangrijk dat diegene meteen professioneel en vriendelijk te woord wordt gestaan. Of direct krijgt te horen dat hij door verbonden wordt met een medewerker. Met een telefooncentrale is dit allemaal geautomatiseerd. U kunt gebruik maken van een telefoonmenu. Zo komt uw klant direct bij de juiste medewerker terecht. U kent ze wel: “Voor de afdeling administratie, toets 1. Voor de afdeling verkoop, toets 2”. Zo’n menu moet niet te lang zijn, en zeer prettig om naar te luisteren. Daarom is de keuze van de voice over stem voor uw telefooncentrale erg belangrijk!
Een herkenbare voice over voor uw bedrijf
De stem die u kiest moet prettig zijn om naar te luisteren, een goede klank hebben. Daarnaast is minsten zo belangrijk: de tone-of-voice. Een professionele voice over stem kan spreken in verschillende tone-of-voices, of zelfs, zo u wilt, tongvallen. Is uw bedrijf zakelijk, of juist wat informeler? Moet de stem betrouwbaar klinken, warm, rustig, of juist trendy, enthousiast en uitnodigend? De keuze hierin kunt u vooraf met eLine voice over bespreken, zodat u een herkenbare, passende stem heeft voor uw bedrijf.
Voicemail voor iedereen
U kunt voor al uw medewerkers een voicemail bestellen met dezelfde stem en tekst, en deze personaliseren per medewerker met zijn eigen naam en e-mailadres . Dit klinkt zeer professioneel. eLine spreekt al voicemails in vanaf 40 euro. Hoe meer medewerkers u heeft, hoe lager de kosten worden per extra voicemail. Een kleine investering voor een professionele uitstraling! Ook voor particulieren spreek ik voicemails in. Neem contact op door een e-mail te sturen naar info@elinevoiceover.nl bel 06 – 41 706 760 voor een vrijblijvende offerte.